VmWare Workstation 15 ile Linux Mint 19 Kurulumu

Merhabalar, bu yazımızda VmWare Workstation’ı kullanarak sanal makine kuracağız.

İşletim sistemi olarak, Linux Mint 19 – Cinnamon 64-bit sürümünü kuracağız. İsterseniz  MATE ya da Xface sürümünü de tercih edebilirsiniz. Aralarında ki fark görsellik açısından değişkenlik göstermeleridir.

Kuracağımız makinenin özellikleri:
—————————————————–
Memory     : 4 GB
Processors : 2
Hard Disk  : 100 GB ( 8 GB’lık Swap (Takas) alanı, 92 GB’ lık  / (root) dizinine ait olacak şekilde)

Screenshot_0

Screenshot_0.1

İndirmek için tıklayabilirsiniz (Turkey) – Linux Kullanicilari Dernegi 

ISO dosyamızı indirdikten sonra VmWare’i başlatabiliriz.

1. Adım : Create a New Virtual Machine(Yeni Sanal Makine Oluştur) ‘e tıklıyoruz.

Screenshot_1

2. Adım : ‘İşletim sistemi daha sonra kuracağım’ diyerek devam ediyoruz.

Screenshot_2

3. Adım : Linux Mint, Ubuntu tabanlı bir linux sürümüdür. O yüzden Ubuntu x64 seçmemiz yeterli olacaktır.

Screenshot_3

4. Adım : Sanal Makinemizin adını ve nereye kaydetmek istediğimizi belirtiyoruz.

Screenshot_4

5. Adım : Disk boyutunu isterseniz daha az (örneğin: 50 GB) gibi bir değerde verebilirsiniz. Burada önemli olan bu makineyi kurduktan sonra ne şekilde özelleştireceğinizdir.

Screenshot_5

6. Adım : Customize Hardware.. ‘a tıklayarak devam ediyoruz.

Screenshot_6

7. Adım : RAM için 4 GB ve Çekirdek değeri için 2 yapabilirsiniz.

Screenshot_7Screenshot_11.0

8. Adım : Sistemi kurmak için sanal makinenin CD sürücüsüne adres olarak gerekli iso dosyamızı gösteriyoruz. Ben iso dosyamızı Masaüstü’ne taşımıştım.  Browse’a tıklayarak dizin adresini seçiyorum.

Screenshot_41.png

9. Adım : İstediğimiz değişikleri yaptıktan sonra geri dönüp Finish diyerek sihirbazı kapatıyoruz.

Screenshot_11

10. Adım : Makinemizi başlatıyoruz.

Screenshot_12

11. Adım : Install Linux Mint aygıtına tıklıyoruz.

Screenshot_13

12. Adım : Sanal Makinemizin dilini ve klavye düzenini seçiyoruz. Klavye düzeniniz Q ise sadece Türkçe‘yi seçmeniz yeterli olacaktır. Klavyenizi seçtikten sora test edebilirsiniz.

Screenshot_14

13. Adım : Eğer internete bağlıysanız, çoklu-ortam çözücülerini (multimedia codecs) kurma seçeneğini işaretleyebilirsiniz. Size kolaylık sağlayacak bazı üçüncü parti yazılımları kurulmuş olarak hazırlayacaktır.

Screenshot_15

14. Adım : Burada düşünmeniz gereken şey; makinenizin sanal olduğu için ve disk boyutunu siz belirlediğiniz için Diski sil ve Linux Mint yükle‘yi seçebilirsiniz. Linux değil de, kendiniz özelleştirerek kurmak isterseniz bu adımları takip edebilirsiniz.

Örneğin, makinenizde Windows 10 kurulu ve siz Linux olarak değiştirmek istiyorsunuz. Bu adımda, Diski sil ve Linux Mint yükle‘yi seçerseniz, diskiniz( örneğin; 1 TB’lık Hard diskiniz var) içerisindeki her şeyi silip, yerine Linux kuracaktır.

Screenshot_17

15. Adım : Önce Yeni Disk Bölümü Tablosu..‘ na ardından Devam Et‘ e tıklıyoruz.

Screenshot_18Screenshot_19

16. Adım : Yeni birim oluşturmak için + ‘ya tıklıyoruz.

Screenshot_20

Linux Mint kök / dizininin bağlanması için bir adet disk bölümü gereklidir.

Linux Mint işletim sistemi (ek yazılımlar ve bireysel veriler olmadan) aşağı yukarı 15 GB. alan kaplar, bu yüzden bu bölüme makul bir boyut vermeniz uygun olacaktır (100 GB. veya daha fazla).

ext4 günlüklü dosya sistemi  önerilir. Bu en çok popüler Linux dosya sistemidir.

Ayrıca swap/takas alanı bölümü de oluşturmalıyız. Bu bölüm uyku kipi için ve bilgisayarınızın RAM’i bittiğinde güvenlik tamponu olarak kullanılır. Bu bölüme bilgisayarınızdaki RAM miktarına eşit bir boyut verebilirsiniz.

17. Adım : 8 GB ‘lık takas alanı  oluşturuyorum ve geriye kalan tüm alanı kök dizinine bırakıyorum.

Screenshot_23Screenshot_24

18. Adım : Kök( / ) dizinini seçip Şimdi Yükle‘ye tıklıyoruz ve ardından Devam Et‘ e tıklıyoruz.

Screenshot_25Screenshot_26

19. Adım : Zaman dilimi ayarlamak için harita üzerinde İstanbul’a yakın bir noktaya tıklayabilirsiniz ya da direk elle yazabilirsiniz de.

Screenshot_28

20. Adım : Burada ki önemli nokta, tanımlayacağınız kullanıcının root kullanıcısı olacak olmasıdır. Root kullanıcısı en yetkili kullanıcıdır. Onun üzerinde, daha yetkili bir kullanıcı olmaz.

Screenshot_29

Adınız kısmı gerçek adınız olabilir, ancak böyle olması zorunlu değildir. Bu sadece yereldeki ekran koruyucu ve giriş ekranında kullanılır.

kullanıcı adı oturum girişi için kullanılır, bilgisayar adı bilgisayarınızın ağdaki adıdır.

Hataları önlemek için sadece küçük harfleri kullanmalısınız, noktalama işareti ya da vurgu işareti kullanmamalısınız. (Her ne kadar ben bu kurala uymasam da siz uyun arkadaşlar. 😀 )

Kişisel verilerinizi yerel saldırılara karşı korumak için (çevrenizdeki insanların erişmesini engellemek ya da bilgisayarınız çalınmasına ihtimaline karşı), Ev dizinimi şifrele seçeneğini işaretleyebilirsiniz. (Şu an için bizim önceliğimiz bu olmadığı için seçmeden atlıyoruz.)

Screenshot_30

Screenshot_27

Son olarak böylesi bir uyarı ile karşı karşıya kalabilirsiniz. Bunun için CD sürücüsüne adres olarak gösterdiğimiz iso dosyasını kaldırmalıyız. Aşağıdaki görüntü siz makineyi kapatana kadar öylece kalacaktır. Bunun için makinenizi tekrar güvenli bir şekilde kapatıp sonrasında bir  kaç değişiklik yapıp yeniden açabilirsiniz.

Screenshot_31

Sol üst köşedeki turuncu işarete tıklayıp, Shut Down Guest‘ e tıklıyoruz. Bizi uyardığında Yes diyerek devam ediyoruz.

Screenshot_32

VmWare’ ı yeniden başlatıyoruz. Listede makinemizin üzerine gelerek tıklıyoruz. Ardından Edit Virtual Machine’ e tıklıyoruz.

Screenshot_33

Öncesinde Use ISO image file seçmiştik, bu kez  seçimimizi Use pyhsical drive  diye değiştiriyoruz.

Screenshot_34

Ve makinemizi artık açabiliriz. Bilgisayarımızın adı sol üst köşede yazacaktır. Şimdi root kullanıcısı ile oturum açabiliriz.

Screenshot_35

Screenshot_36

Son olarak bir kaç düzenlemeden bahsetmek istiyorum.

Ekran çözünürlüğünü değiştirmek istediğinizde: Menü – Tercihler – Ekran ‘a tıkladığınızda, açılan pencereden istediğiniz çözünürlüğü seçebilirsiniz.

Screenshot_37Screenshot_38

Terminal penceresinde yazıların daha okunaklı olması için Görünüm – Yakınlaştır/Uzaklaştır ‘ a tıklayabilirsiniz.

Screenshot_39Screenshot_40

Kaynak:
Linux Mint Installation Guide

Bu yazı Hadoop, linux içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

1 Responses to VmWare Workstation 15 ile Linux Mint 19 Kurulumu

  1. Geri bildirim: Linux Mint 19 Üzerine Apache Hadoop 3.1.1 Kurulumu | İş Zekası ve Veri Tabanı Yönetimi

Yorum bırakın